به به ... چه بوي عطري!


 






 
شما بعد از مدت ها گشت و گذار و تست عطرهاي مختلف،‌ بالاخره نوع موردنظر خود را انتخاب كرده ايد. ولي وقتي از آن استفاده مي كنيد، متوجه مي شويد كه بوي عطر خيلي سريع از بين مي رود. فكر مي كنيد به چه دليل عطر مورد نظر شما دوام ندارد. ما به شما نكاتي را متذكر مي شويم كه كمك مي كند تا ماندگاري بوي عطرتان چندين برابر شود
1- پوست سالم، رمز استفاده موفق از محصولات آرايشي و زيبايي است. ابتدا مطمئن شويد كه پوست شما پيش از استفاده از عطر كاملاً‌ شسته و تميز است.
2- توجه كنيد كه چه نوع مواد بهداشتي پوست و بدن باعث مي شود بدن شما بوي تندي داشته باشد. اگر از عطر براي اين منظور استفاده مي كنيد كه بوي بدن شما را بپوشاند، اين بو و عطر به مدت طولاني نمي ماند و سرانجام بوي بدن شما بر عطر غلبه مي كند.
3- اگر بوي بدن شما به شكلي است كه اثر عطر را از بين مي برد، قبل از به كار بردن عطر از محصولات بهداشتي و آرايشي مناسب استفاده كنيد.
 
4- عطر را در جايي كه ماده بوبر يا ضدعرق استفاده كرده ايد، به كار ببريد. بوبرهايي با رايحه ملايم بوي عطر شما را نمي پوشاند، بلكه آن را افزايش مي دهند. بوبرها هر نوع بوي عرق را از بين مي برند و باعث مي شوند كه رايحه عطر به خوبي بدن شما را خوشبو كند.
5- قبل از استفاده از عطر مطمئن شويد كه خراش و زخم روبازي روي پوست خود نداريد،‌ زيرا تركيب عطر با مايعات بدن باعث ايجاد بوي نامطبوع مي شود.

ايجاد رطوبت براي طولاني تر كردن زمان عطر
 

1- عطرها در محيط مرطوب ماندگاري بيشتري دارند. قبل از استفاده از عطر، ‌ابتدا حالت پوست خود را ارزيابي كنيد؛ آيا پوسته پوسته و خشك است يا مرطوب و سلامت است؟
2- اگر پوست شما خشك است، از يك كرم مرطوب كننده استفاده كنيد تا به ايجاد رطوبت و نرمي پوست شما كمك كند. كرمي انتخاب كنيد كه مشابه بوي عطر شما باشد.
3- پيش از استفاده از عطر، اجازه دهيد تا كرم نرم كننده به خوبي توسط پوست تان جذب شود.
4- مطمئن شويد كه قسمت هاي حساس بدن تان مرطوب شده است. اصلي ترين بخش هاي بدن براي پاشيدن عطر، مچ، گردن و پشت زانوي شما است.
5- عطر را روي بدن خود بپاشيد و اطمينان حاصل كنيد كه در قسمت هاي اصلي قرار گرفته است تا ماندگاري بيشتري داشته باشد.
6- يادتان باشد كه عطر را پيش از پوشيدن لباس به خود بزنيد. اگرچه ممكن است قسمت هاي اصلي كه يادآور شديم با لباس پوشيده شود، اما هنگامي كه عطر را مستقيماً به روي پوست خود بزنيد، عطر ماندگاري بيشتري نسبت به زماني كه به روي لباس خود بزنيد، خواهد داشت.
7- اگر پوستي داريد كه پس از زدن كرم مرطوب كننده، خشك باقي مي ماند، بايد عطر را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تكرار كنيد، زيرا پوست خشك عطر را مي مكد و رايحه آن را زودتر از بين مي برد.
8- طبيعتاً بوهاي تند بيشتر از بوهاي ملايم ماندگاري دارند. پس در انتخاب عطر خود دقت كنيد.
منبع: نشريه كوچه ما، شماره 8.